|
PRODUKTY DLA ŚWIADOMYCH PROFESJONALISTÓW
SPECJALISTYCZNE NAKRETKI DO FELG PLYWAJACE, UMOZLIWIAJACE MONTAZ FELG O INNYM ROZSTAWIE OTWOROW, WZGLEDEM ROZSTAWU SZPILEK W PIASCIE POJAZDU 3MM.
Producent: BIMECC ( MADE IN ITALY )
Kod produktu: S-269B
Twardość: 15-22 HRC
Klasa własności mechanicznych podręcznikowa: 8.0
Maksymalny moment / siła dokręcania: do 130 Nm
Zalecany moment / siła dokręcania: 110 Nm
Pokrycie ochronne korpusu nakrętki: Cynk ( PASYWACJA CZARNA )
Parametry:
Gwint: 1/2-20UNF
Rozmiar klucza HEX=: 19mm
Wysokość całkowita nakrętki L=: 34mm
Rodzaj łba nakrętki: Stożek 60°
Średnica stożka w najszerszym miejscu: Ø 26mm
Mimośrodowy ruch stożka: 3mm
Wysokość sześciokąta / klucza h1=: 21mm
Wysokość stożka h2=: 10mm
NAKRETKI PRODUKOWANE SA W EUROPIE, CO DAJE GWARANCJE BEZPIECZENSTWA ICH UZYTKOWANIA. NIE MAJA NIC WSPOLNEGO, Z PSEUDO PRODUKTAMI O TEJ SAMEJ NAZWIE, I ZASTOSOWANIU. GDZIE POZA WYGLADEM, I KSZTALTEM PODROBEK BRAKUJE IM NAJWAZNIEJSZEJ CECHY, JAKA JEST ZALECANA KLASA WLASNOSCI MECHANICZNYCH, PRZEZ CO SA NIEBEZPIECZNE DLA CIEBIE, I OTOCZENIA.
NAKRETKI PLYWAJACE STOSOWANE SA DO FELG ALUMINIOWYCH, Z ROZSTAWEM OTWOROW ROZNIACYM SIE O 3MM WZGLEDEM ROZSTAWU SZPILEK W PIASCIE, GDZIE MIMOSRODWY RUCH KORPUSU NAKRETKI NIWELUJE MINIMALNE ROZNICE W ROZSTAWACH.
STOZEK W NAKRETKACH PLYWAJACYCH PRAWIDLOWO WYKLADA SIE W GNIEZDZIE / OSADZENIU W FELDZE, PRZYLEGAJAC CALA SWOJA POWIERZCHNIA. KORPUS NAKRETKI MAJAC MOZLIWOSC MIMOSRODWEGO RUCHU W ZAKRESIE 3MM, PROSTOPADLE / OSIOWO WKRECA SIE NA SZPILKE Z PIASTY. Z TECHNICZNEGO PUNKTU WIDZENIA PODRECZNIKOWO.
W PRZECIWIENSTWIE DO STANDARDOWYCH NAKRETEK, KTORE W TAKIM PRZYPADKU WKRECAJA SIE POD KATEM, CO SKUTKUJE BRAKIEM PRZYLEGANIA CALEJ POWIERZCHNI STOZKA, DO GNIAZDA STOZKOWEGO W FELDZE. SKUTKIEM TEGO ZJAWISKA MOGA BYC PRZEDE WSZYSKTKIM USZKODZONE GWINTY W NAKRETKACH / SZPILKACH. A POWSTALE NAPREZENIA, W SKUTEK BRAKU OSIOWEGO MOCOWANIA, MOGA DOPROWADZIC DO URWANIA SZPILEK, CZYLI UTRATY KOLA.
PRZYKLADY ZASTOSOWANIA:
RUCHOMY / PLYWAJACY STOZEK UMOZLIWIA MIMOSRODOWA PRACE KORPUSU NAKRETKI W ZAKRESIE DO 3MM CO POZWALA NA PRZYKALDOWE NASTEPUJACE ZMIANY:
rozstaw otworow w feldze 4x100 ( Grupa VW , Opel , Renault , Honda ) - montaz do rozstawu otworow w piascie 4x98 ( Fiat , Alfa , Lancia ) i odwrotnie
rozstaw otworow w feldze 5x100 ( Grupa VW , Subaru , Chrysler ) - montaz do rozstawu otworow w piascie 5x98 ( Alfa , Lancia ) i odwrotnie
rozstaw otworow w feldze 5x112 ( Grupa VW , Mercedes , Audi ) - montaz do rozstawu otworow w piascie 5x110 ( Opel ) i odwrotnie
rozstaw otworow w feldze 5x112 ( Grupa VW , Mercedes , Audi ) - montaz do rozstawu otworow w piascie 5x114,3 ( Honda , Mazda ) i odwrotnie
SKOKIEM, I SREDNICA GWINTU PASUJA DO WYBRANYCH MODELI PONIZEJ WYPISANYCH MAREK POJAZDOW:
Aston Martin : DB7
Cadillac : Calais , Fleetwood i inne...
Chevrolet : Astro , Blazer , Camaro , Caprice , Impala , Safari , Station Wagon , Suburban i inne...
Chrysler : Viper i inne...
Dodge : Charger , Dakota , Durango , Nitro , Viper i inne...
Ford : 500 , Aerostar , Bronco , Courier , Crown Victoria , Edge , E-100 , E-150 , E-250 , E-350 , Escort , Exp , Explorer , F-100 , F-150 , F-250 , F-350 , F-Series , Fairline , Falcon , Five Hundred , Flex , Freestar , Freestyle , Galaxie , Ltd , Mustang , P-350 , P-400 , P-500 , Ranchero , Ranger , Taurus , Thunderbird , Torino i inne...
Jaguar : Daimler , Sovereign , X100 , X200 , X300 , XJ , XJ140 , XJR-S , XJS , XK8 , XKE , XKR i inne...
Jeep : Cherokee , Commander , Liberty , Wagoneer , Wrangler i inne...
Lincoln : Continental , LSC , Mark , Town Car , Versailles i inne...
Oldsmobile : Tornado i inne...
Saab : 900 i inne...
Volvo : 140 , 160 , 240 , 270 i inne...
NAKRETKI PLYWAJACE PASUJA DO WYBRANYCH MODELI, PONIZEJ WYPISANYCH FELG ALUMINIOWYCH Z GNIAZDEM / OSADZENIEM STOZKOWYM.
3SDM , 5-Ziegen , AC Schnitzer , Advan , Advanti Racing , AEZ , Alessio , Alpina , Aluett , Aludesign , Alutec , AMG , Antera , Anzio , Arbet , Arcasting , Art , Artec , Asa , Asahi Tec , ATS , ATT , Autec , AWS , Azev , Axxion , Barracuda , BBS , Blitz , Borbet , Brabus , Brock , BSA , BWA , Calibre , Carmani , Centra , CMS , Com4Wheels , Corniche , CR , Dare , DBV , Delta , Dezent , Diewe Wheels , Dolce , Dotz , Drag Wheels , Ecanto , E-Motion , Enkei , Enzo , Epsilon Wheels , Estoril , Eta Beta , Excentric , Exclusive Line , Exip , Fabryczne OEM , Finchi , Fondmetal , Forest , Frankenrader , FSW , Gemballa , Ginostra , GMP Italy, Gotti , GTR , HiJoin , Infiny , Inovit , Intra , Irmscher , Japan Racing , JE Design , Kahn , KBA , Keskin Tuning , KFZ , King , KPZ , Lorisner , Magma , Magnetto , MAK , MAM , Mangels , MB Italia , Mille Miglia , Millenium , MIM , MPower , Modul Wheels , Momo , Motec , Motegi , MSW , Novitec , Optic-Z , Oxigin , Oxxo , Oz Racing , Pirelli , Platin , PLS , Postert , PowerTech , Proline , Raze , RC Design , RH , Rial , Ronal , Rondell , Rota , Royal Wheels , RTR , RTZ , Schmidt Revolution , Shaper , S-Line , Simoni Racing , SMC , Smoor , Sparco , Speedline Corse , Speeds , Sport , Sportive Wheels , SSR , Stefan , Stilauto , STR Racing , Supra , Team Dynamics , TEC , Tecnomagnesio , Titan , Tomason , Toora , Tracer Wheels , Tramont , TSR , TSW , Type-R , Uni Wheels , US Alloys , Valbrem , Viper , Watanabe , Wheel World , Wiechers , Wolfrace , WRD , WSP Italy , Xtra , Zender , Zephyr , Zito itd...
POŚWIĘĆ CHWILĘ !!!
Osprzęt do montażu felg, wymaga prawidłowej konfiguracji, która przebiega następująco:
Do felg: Oryginalnych fabrycznych OEM
Skok, średnice gwintu, rozmiar klucza dobieramy do auta
Rodzaj łba nakrętki dobieramy do felgi
Do felg: Niefabrycznych, Nieoryginalnych, Aftermarketowych
Skok, średnice gwintu dobieramy do auta
Rodzaj łba nakrętki, rozmiar klucza dobieramy do felgi
BARDZO WAŻNE !!!
Przestrzegamy przed kupowaniem śrub, nakrętek, szpilek do piast w ciemno. Sugerując się przy zakupie tym co mówią, piszą inni.
Osprzęt mocujący, jak i zabezpieczający do felg konfiguruje się, weryfikując parametry bezpośrednio w feldze, którą chcemy zamontować. Dokonując pomiarów, nie na oko :)
PODSTAWOWA INSTRUKCJA POMIARU
Dobór odpowiednich nakrętek mocujących, i zabezpieczających, względem średnicy, skoku gwintu, łba nakrętek, i rozmiaru klucza do fabrycznych oryginalnych felg OEM danej marki, i modelu pojazdu określa producent pojazdu. Parametry te są ogólnie znane, i nie stanowią problemu przy konfiguracji.
Dobór odpowiednich nakrętek mocujących, i zabezpieczających, względem łba nakrętek, rozmiaru klucza do nieoryginalnych, niefabrycznych felg stalowych / aluminiowych wymaga:
1. Zweryfikowania gniazda / osadzenia bezpośrednio w otworze felgi, szkic poniźej parametr oznaczony literką "D" czy jest stożkowe, sferyczne czy płaskie ?
2. Zmierzenia średnicy otworu w feldze, szkic poniźej parametr oznaczony literką "C" celem weryfikacji, czy fabryczny rozmiar klucza stosowany w pojeździe, mieści się w otworze felgi, nie rysując ścianek otworu przy wkręcaniu, odkręcaniu nakrętek.
Poniżej szkice rodzajów łbów nakrętek oraz gniazd / osadzeń w felgach, najczęściej występujących na rynku. Proszę skupić uwagę na parametrze oznaczonym literką "D" rodzaj gniazda, i parametrze oznnaczonym literką "C" określającym średnicę otworu.
Kliknij na ponizsze szkice w celu ich powiekszenia
ZAAWANSOWANA INSTRUKCJA PRAWIDŁOWEJ KONFIGURACJI NAKRĘTEK W PDF'IE KLIKNIJ NA IKONKĘ
Z racji, iż ten wąski segment branży motoryzacyjnej związany jest bezpośrednio z BEZPIECZEŃSTWEM UŻYTKOWNIKÓW i OTOCZENIA. Do elementów złącznych, używanych do montażu felg tj. śrub, nakrętek, szpilek do piast podchodzimy z należytym dla tego zagadnienia szacunkiem.
Służymy fachową wiedzą, oraz pomocą w doborze odpowiednich, śrub, nakrętek, szpilek do montażu wybranych przez Państwa felg, do posiadanych przez Państwa samochodów :)
Z racji, iż z produkcją mamy do czynienia codziennie od 1981 roku, namawiamy zainteresowanych, do przestudiowania całej zawartości strony Firma Królak. W której zawarliśmy przydatne informacje, na temat BEZPIECZNEGO MOCOWANIA, i ZABEZPIECZENIA FELG.
COŚ CZEGO INNI NIE ZNAJĄ, NIE WIEDZĄ, BĄDŹ SĄ NIEŚWIADOMI POWAGI ZAGADNIENIA - IGNORANCI. LUB TEŹ WIEDZĄ, ALE NIE MÓWIĄ WPROST, BO RZETELNA OBSŁUGA WYMAGA CZASU :)
|
|