BARDZO WAŻNE

 

 

Pierścienie centrujące / redukujące są niezbędnym elementem, w celu prawidłowego przymocowania koła do piasty, a dokładniej, wycentrowania koła na pierścieniu centrującym z piasty.

 

Jeżeli pierścień centrujący z piasty ma inną średnicę, niż otwór centrujący w feldze, występuje zjawisko braku prawidłowego wycentrowania koła na piaście. W skutek czego koło wisi na śrubach / nakrętkach / szpilkach, i centrowane jest poprzez łby osprzętu mocującego. Przez co osprzęt mocujący narażony jest na oslabienie, i w połączeniu z siłami ścinającymi może doprowadzić do jego zerwania, czyli utraty koła.

 

Zadaniem pierścieni centrujących / redukujących jest, zredukowanie różnicy średnicy otworu w feldze, względem średnicy pierścienia centrującego z piasty. Czyli odpowiednie, prawidłowe spasowanie tych parametrów. Powinność ta, jest bardzo ważna, gdyż wpływa na wyeliminowanie występujących luzów związanych z ewentualną, różnicą tych średnic, jeżeli takowa występuję.

 

 

POWODY DLA, KTÓRYCH ZASTOSOWANIE PIERŚCIENI CENTRUJĄCYCH JEST BEZWZGLĘDNIE OBOWIĄZKOWE:

 

 

http://sebastian.krolak.megiteam.pl/arrowx15x12.png Brak prawidłowego spasowania średnic, może mieć wpływ na osłabienie osprzętu mocującego, przez

    co, w połączeniu z siłami ścinającymi jego zerwanie, finalnie utratę koła.

 

http://sebastian.krolak.megiteam.pl/arrowx15x12.png Brak pierścieni centrujących wpływa na, niekorzystne, dyskomfortowe odczucia podczas

    prowadzenia pojazdu, drgania, bicia wyczuwalne na kierownicy.

 

http://sebastian.krolak.megiteam.pl/arrowx15x12.png Każdy luz, prowadzi do szybszego zużycia pozostałych elementów zależnych.

 

 

Przykładowe zdjęcie pierścienia centrującego z oznaczeniami pasowania:

 

 

http://sebastian.krolak.megiteam.pl/arrowx15x12.png d1=: średnica otworu centrującego w feldze

http://sebastian.krolak.megiteam.pl/arrowx15x12.png d2=: średnica pierścienia centrującego z piasty

 

 

http://sebastian.krolak.megiteam.pl/pierscien centrujacy wymiaryx600x450krolakwymiar.jpg

 

 

 

W CELU PRAWIDŁOWEGO ZWYMIAROWANIA PRZECZYTAJ INSTRUKCJĘ POMIARU OPISANĄ PONIŻEJ:

 

 

http://sebastian.krolak.megiteam.pl/arrowx15x12.png Dobór pasujących pierścieni centrujących względem średnicy otworu w feldze do danej marki, i modelu felg aluminiowych wymaga zweryfikowania, dokonania pomiarów bezposrednio w feldze.

 

Mierzymy średnicę otworu w feldze, przykładowe zdjęcie pomiaru poniżej. Proszę zwrócić uwagę na parametr oznaczony literką "d1=".

 

 

http://sebastian.krolak.megiteam.pl/Felga pomiar srednicy otworu centrujacego2x600x450krolak.jpg

 

 

http://sebastian.krolak.megiteam.pl/arrowx15x12.png Dobór pasujących pierścieni centrujących względem średnicy pierścienia centrującego z piasty do danej marki, i modelu pojazdu określa producent pojazdu. Parametr ten, jest dla większości pojazdów łatwy do zweryfikowania posługując się katalogami. I dla większości pojazdów nie stanowi problemu przy konfiguracji. Jednakże, celem wykluczenia pomyłki, dobrze jest go zmierzyć we własnym zakresie przy swoim autku.

 

Mierzymy średnicę pierścienia centrującego z piasty, przykładowe zdjęcie pomiaru poniżej. Proszę zwrócić uwagę na parametr oznaczony literką "d2=".

 

 

http://sebastian.krolak.megiteam.pl/Dystanse pomiar srednica pierscienia centrujacego1x600x450krolak.jpg

 

 

 

WERSJA DO WYDRUKOWANIA W PDF'ie

 

http://sebastian.krolak.megiteam.pl/printx25x25.png

 

http://sebastian.krolak.megiteam.pl/instrukcjaprawidlowegodoborupierscienicentrujacych-firmakrolak.jpg